Inyahart’s Blog

Decor, design, handmade, art and hobby

Reţetă de Tiramisu 10 Noiembrie, 2008

Filed under: Prajituri,Retete culinare,Sărbatori — inyahart @ 4:43 pm
Tags: , ,

tiramisu

Ingrediente:
4 galbenusuri, 1/3 ceasca zahar pudra,3 linguri zahar, 250 gr. mascarpone (smantina groasa), 4 albusuri, 1 pachet piscoturi, 375 ml cafea tare rece, 1 lingura plina cacao pentru ornat.

Mod de preparare:

Se freaca galbenusurile cu zaharul pudra, intr-un vas rezistent la foc, pina se obtine o pasta  si se amesteca bine. Se pune vasul deasupra unei cratite cu apa care fierbe si se amesteca pina se ingroasa pasta. Se lasa sa se raceasca si se pune mascarpone. Se bat albusurile spuma cu zaharul si se adauga in preparat. Se inmoaie repede piscoturile in cafea (sa nu fie prea patrunse). Se aseaza piscoturile – un sfert din acestea – intr-o forma de chec, pe fundul careia s-a pus hirtie de pergament. Se toarna deasupra o parte din preparat, apoi piscoturile inca un rand. Se repeta operatia in straturi. Se acopera vasul si se pune la frigider timp de 6 ore (sau toata noaptea). Se rastoarna prajitura pe platou, se pudreaza cu cacao si se serveste felii.

Important: Expresso sau cafeaua la filtru dau un gust mai bun, dar pot fi inlocuite si cu ness tare.  Puneti in cafea  esenta de rom sau putin lichior, care ii va da un pic de aroma. Nu va asteptati ca prajitura sa iasa tare, fixa, iese cremoasa ca reteta originala italiana.  DACA VRETI sa fie crema tare, adaugati in compozitie si gelatina. Eu nu o recomand.

Pofta buna!

 

17 Responses to “Reţetă de Tiramisu”

  1. simplu96 Says:

    super,ms:*:*

  2. Geta Says:

    Nu stiu cum a iesi in fotografie asa frumoasa ca eu am incercato si am aruncato la cosul de gunoi nu o faceti ca am aruncat niste bani de pomana si in criza

    • inyahart Says:

      Imi pare sincer rau ca nu ti-a reusit reteta. Eu o prepar la fiecare zi deosebita a anului si imi reuseste de fiecare data.

      • effi Says:

        minti cu nerusinare,asta nu e reteta din care sa iese un tiramisu ca in poza

      • inyahart Says:

        Raspuns pentru nasaluluta@yahoo.com alias effi. Nu prea imi dau seama unde este minciuna cu nerusinare in actiunea de a posta pe un blog personal, care nu este de profil culinar, o poza reprezentativa pentru desertul tiramisu si propria mea reteta de tiramisu, pe care eu o pregatesc!?

  3. paula Says:

    😦 nici mie nu mi-a iesit ca in fotografie… daca tie iti iese intr-adevar asa de fiecare data cand o faci.. atunci cred ca ai uitat sa treci un ingredient cheie

    • inyahart Says:

      Nu am afirmat niciodata ca reteta mea de tiramisu este cea din fotografie. Am ales o fotografie din mediul online pentru a denumi un obiect. In exemplul de fata, o prajitura. Blogul meu nu este unul specializat in retete culinare si este alegerea voastra daca vreti sa va inspirati dupa reteta mea. In ceea ce priveste Tiramisu, sunt diferite modurile de preparare si difera chiar si ingredientele. De gustibus non disputandum.

  4. paula Says:

    nashpa…

  5. darius Says:

    tiramisul este un desert foarte bun.

  6. rodica Says:

    scrieti ca se adauga laptele dar in reteta nu vad cantitate de lapte cata se pune????

    • inyahart Says:

      Ai dreptate, nu am trecut cantitatea de lapte pentru ca eu pun doar foarte putin, cat sa frec galbenusurile …hai sa zicem o lingura. Daca vrei poti sa nu pui deloc.

  7. Corinutsa Says:

    eu nu stiu sa fac prajituri dar ma poate ajuta bunica pt ca se pricepe la asa ceva
    nu sunt prietenoasa cu prajiturile dar din cand in cand mai mananc
    am sa incerc aceasta reteta
    :):):):)):)::):):):):):):):):):):):):):)):))
    nu fiti suparate mai sunt si alte rtete pe care le puteti face

  8. onkmauela Says:

    Pentru doamnele/domnisoarele ce fac scandal ca nu le iese tiramisu-ul ca in fotografie…Daca erati asa mari bucatarese,realizati singure ca e imposibil sa ai asa textura fara sa bagi foi de gelatina:)
    E o reteta delicioasa,Inyahart multumim pentru ea:*!

  9. clau_brunezzik Says:

    si eu am urmat reteta ta si a iesit super…..nu am nici un interes sa mint…..a fost foarte buna spre deosebire de alte doamne iti multumesc pt reteta

  10. simona Says:

    buna, sant noua pe blog si maine as vrea sa incerc reteta afisata aici va tin la curent cum a iesit si nu cred ca o sa fie greu pa pa

  11. Laura Says:

    Am încercat o aseară. A ieşit excepţional. Am pus şi câteva picături de esenţă de rom în crema şi am lăsat o toată noaptea la frigider. Un secret:pudrati o cu cacao după ce sta la frigider. Merci mult! Voi citi blogul tau în continuare 🙂


Lasă un răspuns

